Koszyk
Twój koszyk
brak produktów, 0.00 zł

Ranking opon zimowych 2016 w rozmiarze 205/55 R16

Zobacz najlepiej oceniane opony zimowe w rozmiarze 205/55 R16

Kolejny rok w branży oponiarskiej niesie ze sobą sporo nowych modeli opon zimowych. I wszyscy chcemy poznać ich najlepsze strony, dowiedzieć się, które zimówki powinny znaleźć się na naszych felgach. A testy i porównania idealnie spełniają swoją rolę, informując o tym, co dla Ciebie, kierowco, jest najważniejsze.

Tym razem ranking „potencjału”, czyli zajmiemy się tymi nowościami, których tak naprawdę każdy sprzedaje, mało kto zna, a nikt jeszcze nie używał. Od producentów opon dowiemy się kilku rzeczy na temat tego czy innego lodowca, a z naszego artykułu dowiesz się, w co naprawdę warto zainwestować. I dlaczego akurat w to.

Ranking opon zimowych 205/55 R16 według OponyLux.pl

Miejsce Model opony  
1. Pirelli Cinturato Winter Zobacz
2. Continental WinterContact TS 860 Zobacz
3. Nokian WR A4 Zobacz
4. Fulda Kristall Control HP2 Zobacz
5. Kleber Krisalp HP3 Zobacz
6. BFGoodrich g-Force Winter 2 Zobacz

 

Nasz ranking liczy sobie sześć pozycji. Pominęliśmy te nowości, które pojawiły się w mało popularnych markach oraz te z klasy budżetowej, najniższej. Tych pierwszych i tak prawie nikt nie kupi, a drugie niekoniecznie warte są uwagi.

6. Miejsce BFGoodrich g-Force Winter 2

Szóste i ostatnie miejsce daliśmy oponie g-Force Winter 2 marki BFGoodrich. Warto przypomnieć, że BFGoodrich należy do koncernu Michelin i reprezentuje średnią klasę ogumienia.

Ten amerykański producent opon wyścigowych, a wręcz wyczynowych z pewnością jest specjalistą w swojej dziedzinie. Okazuje się jednak, że działając w Europie jako twórca ogumienia ze średniego szczebla, tworzy coś, co niczym się nie wyróżnia. Mieliśmy więc do tej pory bardzo poprawne gumy o przeciętnych właściwościach. Przeciętny marketing zbudowany wokół tego produktu tylko utrwala tę opinię.

Zastosowane w najnowszym modelu wzornictwo przywołuje na myśl starsze, letnie opony tej firmy. Trudno się nam oprzeć wrażeniu, że to po prostu tegoroczna nowość, kompilacja czegoś z czymś. I nawet niezłe wartości na unijnej wlepce, czyli E, B i 69 decybeli nie zdołają zmienić jej przeciętnego charakteru. Dlatego tylko szóste miejsce dla opony g-Force Winter 2.

5. Miejsce Kleber Krisalp HP3

Na piątym miejscu stanie sygnowana marką Kleber opona Krisalp HP3. To druga, obok BFGoodrich, opona „środka” należąca do grupy Michelin.

Co takiego zrobiła ta marka, aby zasłużyć na piąte miejsce, a jednocześnie przeskoczyć swoją siostrzaną konkurentkę? W zasadzie nic. Zrobił to marketing francuskiego koncernu i widocznie włożył w to więcej starań. Dzięki temu wielu kierowców zna Klebery, wielu przekonało się o tym, że to naprawdę dobre opony na lato. A co z zimą?

Konia z rzędem temu, kto w ciągu pięciu sekund znajdzie różnicę w wyglądzie między oponami g-Force Winter 2 a Krisalp HP3. Mi się ta sztuka nie udała i po dziesięciu sekundach. A skąd pomysł, aby powielać schemat i serwować go w kuchni amerykańskiej i francuskiej zarazem? Prawdę mówiąc…, nie wiemy.

Wygląda na to, że dostajemy to samo, co wcześniej, tylko pod inną nazwą. Nawet wartości na etykiecie są takie same. Pewnie sprzeda się lepiej, gdyż marka jest bardziej rozpoznawalna, ale i tak nie lubimy, gdy wciska się nam tego samego kota, tylko w innym worku.

4. Miejsce Fulda Kristall Control HP2

Czwarte miejsce należy się gumom od Fuldy. Dostały nazwę Kristall Control HP2. To również „średniak”, tyle że tym razem od innego giganta, firmy Goodyear.

Dwójki i trójki w nazwach trochę kolą w oczy, prawda? Gdzie oryginalność? Chyba na szczęście owe dwójki i trójki podpowiadają, że nie ma co jej szukać. Bo kto zna inne produkty od Goodyeara, na przykład Dunlop SP Winter Sport 3D albo Dunlop SP Winter Sport M3, ten z łatwością dostrzeże inspiracje. A dołóżmy do tego ubiegłoroczną nowość, Goodyear UltraGrip Performance Gen-1. Podobna? Bardzo. No to czemu na czwartym miejscu?

Bo Fulda – w opinii naszych Klientów – jest lepszą zimówką od poprzedniczek. W przeciwieństwie do nich wcześniejsze wersje tego niemieckiego ogumienia dobrze radziły sobie nie tylko na suchej i mokrej drodze, ale też na śniegu. To fakt, że wzięto znaną już rzeźbę bieżnika i nacięto ją dodatkowo w kilku miejscach. Ale jeżeli da to co najmniej te same właściwości, które miały historyczne już Fuldy, to już jest dobrze. Czwarte miejsce. Naszym zdaniem zasłużone.

3. Miejsce Nokian WR A4

A kto wskakuje na podium? Trzecie miejsce zarezerwowaliśmy dla najnowszego Nokiana. Dostał on – a jakże! - oryginalną nazwę: WR A4. Nokian to fiński producent jednych z najlepszych zimówek na świecie.

Seria „WR A” zaznaczyła swoją obecność kilka lat temu od modelu WR A3. Nie ma więc jakiejś długiej historii, ale wystarczająco mocną pozycję budowaną latami przez model WR G2. To jasne, że tegoroczna nowość wykazuje podobieństwa do poprzedniczki, uważamy jednak, że znikome. Nieistotne dla naszego porównania. Ważne, że historycznie ta fińsko-rosyjska produkcja zapisała się grubymi literami na ścianie doskonałych opon zimowych.

No to czemu tylko trzecie miejsce? Poprawka: aż trzecie miejsce. W końcu medalowe. Pozycja ta wynika stąd, że WR A4 nie jest dla każdego. To jasne, że BFGoodrich, Kleber czy Fulda też nie są, bo nie wejdą do SUV-a czy dostawczaka. Jednak tym razem jest to model polecany większym i mocniejszym samochodom. A za standard wciąż przyjmuje się te mniejsze i słabsze. Owszem, model ten istnieje w rozmiarze 16-calowym, ale uważamy, że lepiej spisze się ona w większych samochodach, a to oznacza, że jest to doskonały wybór, jednak dla mniejszej grupy kierowców.

2. Miejsce Continental WinterContact TS 860

Najdłużej się wahaliśmy, kto powinien zostać wicemistrzem i ustąpić innej oponie. I w końcu zdecydowaliśmy. Na drugim miejscu pojawia się nowość od Continentala. Nazywa się Winter Contact TS 860.

Wydaje się nam, że większość Polaków zna tę niemiecką gumę. Dobrą gumę, warto dodać. Seria TS jest tak długa, że trzeba by poszukać w zakurzonych katalogach jej początku. Ale i tak fajnie ją przejrzeć. Od najstarszego pamiętanego przez nas modelu TS 750 widać, że każda wersja była unikatowa, niosła coś nowego. W efekcie tych udoskonaleń powstała poprzedniczka, TS 850, która przez kilka lat dominowała we wszystkich ważnych testach oponiarskich. Szczególnie niemieckich.

Wszystko fajnie. No to czemu drugie miejsce?

Trochę na zachętę. To jednak dziwne, że wielu testerów, mając do dyspozycji dziesiątki różnych modeli, właśnie jej poprzedniczkę uznało za najlepszą oponę 2015. roku. Aby nie nakładać korony za dokonania przodków, postanowiliśmy dać drugie miejsce. Być może będzie co najmniej równie doskonała, jak wcześniejszy model – życzymy sobie tego. Taki malutki punkcik (i chyba on zaważył na lokacie na podium) odejmujemy za wzornictwo. Bardzo łatwo się doszukać podobieństwa do wersji TS 850. Naszym zdaniem za łatwo.

1. Miejsce Pirelli Cinturato Winter

I teraz biją werble, serce szaleje z zachwytu, a emocje sięgają zenitu. Panie i Panowie, przedstawiamy Wam naszego lidera rankingu najlepiej rokujących potencjałów wśród nowości zimowych na rok 2016. Oto przed Państwem Pirelli i jej Cinturato Winter.

Co to takiego? Pirelli? No, chyba nie musimy przedstawiać marki. Od lat jedyny dostawca opon dla bolidów Formuły 1. Od zawsze jedna z sześciu marek premium w Europie. Od zarania dziejów producent opon świetnych i oryginalnych. Warte podkreślenia, że Cinturato Winter nie ma żadnej dwójki czy trójki. To coś zupełnie nowego i świeżego.

Pirelli, co łatwo sprawdzić, balansowało od lat około miejsca 3. we wszystkich ważnych testach. I trzeba przyznać, że nie miało słabych stron: dobra na suchym, na mokrym, na śniegu, cicha, trwała… A za co pierwsze miejsce? Za kilka rzeczy. Za wyjątkowo ciekawe parametry na eykiecie: E, B, 66 decybeli. Literki jak literki. Ale taka głośność dla zimówki? Za to, że znamy poprzedniczki. Wyglądały inaczej, zupełnie inaczej, ale dawały radę zawsze i wszędzie. I za wzornictwo. Już zauważyliście, jak bardzo przypomina gumę z miejsca trzeciego?

 

Pirelli Cinturato Winter to naszym zdaniem najbardziej obiecująca opona zimowa na zimę w latach 2016-2017. Producent wspomina, że to najlepsza opona na wszystkie warunki zimowe, jakie tylko przyjdą kierowcy do głowy. A zalecana jest do małych, średnich samochodów i do SUV-ów. Zgadzacie się? A może mieliście takie właśnie typy? Mam nadzieję, że nasz ranking pomoże Wam bezpiecznie przejechać tę i kilka następnych zim.

 

Test opon zimowych 205/55 R16 - Wyniki, opnie oraz dyskusja

Wszelkie opinie na temat rankingu opon zimowych 205/55 R16 będącym w obecnej chwili najpopularniejszym rozmiarem ogumienia, możecie publikować na poświęconym tej właśnie tematyce blogu motoryzacyjnym pod adresem - http://wulkanista.pl/test-opon-zimowych-205-55-r16/ Podziel się swoimi uwagami na temat porównywanych opon albo zaproponuj ogumienie, którego Twoim zdaniem brakuje w zestawieniu. 

Infolinia
    • Michał Kamiński
    • Leszek Satro
Jakość usług
Copyright © Oponylux.pl 2009 - 2017, Wszelkie prawa zastrzeżone