Koszyk
Twój koszyk
brak produktów, 0.00 zł

Ranking opon zimowych 2016 w rozmiarze 195/65 R15 wg użytkowników

Ranking opon zimowych 2016 w rozmiarze 195/65 R15 wg użytkowników

Lato już za nami, w sprzedaży opon wielkimi krokami zbliża się zima. I zarazem właściwy moment do podsumowań. Ale najpierw żarcik. Kiedy zaczną produkować opony wiosenne i jesienne? Kiedy ktoś zrobi dla nich ranking.

Tak, rankingi cieszą się rosnącą popularnością. I trudno się dziwić: lepiej zdać się na błędy kogoś innego niż własne, gdy w grę wchodzi wydanie tysiąca złotych lub więcej.

My również przygotowaliśmy dla Ciebie ranking, choć inny niż te, do których przyzwyczaiły Cię czasopisma motoryzacyjne. Tym razem opony w rankingu zostały wybrane przez naszych Klientów jako najbardziej przez nich polecane.

To krótka, więc i treściwa lista, liczymy, że podzielasz przynajmniej niektóre z powtarzających się opinii. Celowo nie ma tu opon najrzadziej polecanych albo wręcz niepolecanych, gdyż ten artykuł byłby znacznie dłuższy. A przecież chodzi o to, abyś wiedział, co kupić dla siebie, a nie o to, czego nie kupować.

Zapraszamy Cię teraz do zapoznania się z oponami uznanymi na najbardziej godne polecenia. 
 

Zaczynamy od produkcji japońsko-filipińskiej. Taką właśnie narodowość ma opona Yokohama W.drive V905. Mówimy, że to „Japończyk”, ale tak naprawdę część, mniej więcej połowa, opuszcza fabrykę z Filipin. W chwili pisania tego porównania oponę tę poleca 75 osób i ani jedna nie wyraża skargi! Świetny wynik. A skąd się wziął?

Yokohama, bo tak nazywa się zarówno marka opon, jak i japońskie miasto, gdzie zaczęto produkować to ogumienie, to jedna z kilku raptem marek o tak dobrej reputacji, że nie wiadomo, czy uznawać ją za klasę wyższą, czy średnią. Poprzednie modele, V902 i V903, zbierały doskonałe opinie głównie w oparciu o przyczepność na mokrej drodze i ścieralność. Model V905, który na rynku jest od dwóch czy trzech lat, ucieszy każdego, kto oczekuje dodatkowo świetnego zachowania na śniegu.

Trudno się do czegoś przyczepić. Dobra ścieralność, świetne zachowanie na każdej drodze, niski poziom hałasu – jest dobrze albo bardzo dobrze. Sądzimy, że właśnie ta uniwersalność okraszona naprawdę dobrą ceną i aż pięcioletnią gwarancją sprawiła, że Yokohama W.drive V905 jest jedną z pięciu najchętniej polecanych opon w rozmiarze 195/65R15.


 

Jeszcze lepszy wynik, bo 94 głosy „za” i żadnego „przeciw”, osiągnął Goodyear dla swojego modelu Ultra Grip 9. Jedyna rzecz, która może dziwić, to to, że są to tylko 94 głosy. Przecież Goodyear to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek opon na świecie, zaś najnowsza „dziewiątka” jest ich flagowym produktem.

Dlaczego nas nie dziwi taka popularność? Dlatego, że gdy jakieś 8 lat temu pojawiła się opona Ultra Grip 7, to konkurencja schowała się w jej cieniu i mogła tylko zazdrościć iście hollywoodzkiej popularności. Nie bezpodstawnie, bo istotnie była to rewolucyjna opona. Ultra Grip 8, już nie takie dobre, mocno bazowało na cudzej renomie, zaś obecna nowość znów własnymi siłami wdrapuje się na wyżyny popularności i skuteczności.

A co ją wyróżnia? „Wyróżnia” wydaje się być w tej chwili małym słowem. Bo to nie są kosmetyczne różnice. To rzeczywiście wciąż chwalona za przyczepność na drodze mokrej i pokrytej błotem opona. Do warunków miejskich wprost idealna. A że na drodze śnieg leży rzadko i większość samochodów porusza się w obrębie miasta, to Ultra Grip 9 jawi się jako najlepsza opcja dla większości kierowców.


 

Aż 91 pozytywów i przybłąkany jeden negatyw – wielka to zagadka – ma opona absolutna. Tylko o jednej da się tak powiedzieć. To Nokian WR D4. Jeżeli nie wiesz, co to takiego ten Nokian i czy ma coś wspólnego z martwą już marką telefonów komórkowych, to wystarczy Ci wiedzieć, że opony te są produkowane w Finlandii, a od kilku lat również w Rosji. Zaś jako ciekawostkę podam, że to najchętniej kupowane opony przez… Finów. Czy możesz powiedzieć o którejkolwiek polskiej marce, że jest tak dobra, iż najchętniej kupują ją Polacy?

Wydaje się, że Nokian nie istniał, zanim nie pojawił się w Polsce model WR G2. Prawda jest taka, że przed wypuszczeniem swojego cudownego dziecka, wspomnianego modelu WR G2, Finowie coś tam wysyłali do Polski, a Polacy coś tam kupowali. Ale marka miała się świetnie i rozkwitała dzięki Klientom ze Skandynawii. Wszak oni najbardziej oczekują od opony tego, aby była „absolutna”.

Dziś, podobnie jak lata temu, Nokian uchodzi za jedyną oponę śniegową. Zauważ, że już nie piszemy „zimową” - od ogumienia zimowego wymaga się mało, od śniegowego wymaga się najtrudniejszego. Jeśli znajdziesz chwilę, to poszukaj w Internecie filmików, gdzie widać, jak zachowuje się na śniegu samochód z zamontowanymi Nokianami.

A co z mokrą czy suchą drogą? Bez problemu. Na tych oponach będziesz jeździć bezpiecznie w każdych warunkach, choć gdy zima będzie sucha i ciepła, to pojeździsz nieco krócej. Za to na pewno nie zaskoczy Cię żadna zamieć.


 

83 do 5 – tyle wynosi stosunek głosów „za” to tych „przeciw” dla opony Bridgestone Blizzak LM001. Sporo zwolenników – to fakt i dlatego znalazła się na naszej liście przebojów. Ale najwięcej jak do tej pory przeciwników! To zwraca uwagę, prawda? Nie wrócę jednak już do tych pięciu antyfanów, gdyż ich istnienie potwierdza jedynie atrakcyjność jakiegoś produktu i to, że nie jest on obojętny, nijaki.

Kilka lat temu na rynku „szalał” model Blizzak LM32 tego właśnie producenta. Nawiasem pisząc, Bridgestone pochodzi z Japonii, choć nazwa tego nie sugeruje. A napisałem „szalał”, bo istniał pod wieloma postaciami, do SUV-ów i dostawczych, do dużych i małych osobówek. I zawsze wyglądał tak samo. Chyba wszystko mogło jeździć na tych oponach. Dlatego wiele osób poznało tamten model.

Blizzak LM001 naszym zdaniem jest po prostu dobrą oponą, ale pamiętajmy, że nasza opinia nie ma tym razem żadnego znaczenia. Widać po liczbach, że Bridgestone wciąż produkuje opony, które interesują wiele osób i równie wiele pobudzają do działania, do wyrażania jakichś opinii. Wygląda na to, że jest to jedna z najciekawszych i najbardziej kontrowersyjnych opon w naszym zestawieniu.


 

Bridgestone budził mieszane emocje? To co powiecie o ostatniej propozycji z puli, którą dla Was wybraliśmy? Aż 406 głosów wyrażających uznanie dla tej opony! I aż 75 osób uważa inaczej! Nie napiszę, że mamy lidera, ale na pewno mamy oponę, którą interesuje się chyba każdy kierowca. A mówimy o modelu Continental ContiWinterContact TS850. Tak, to ta sama opona, o której było głośno przez co najmniej dwa ostatnie lata.

Było głośno, bo oto Continental, guma z Niemiec, zrobiła coś, czego nie dokonała żadna inna: zajęła pierwsze miejsce w najważniejszym branżowym teście. Dwa razy z rzędu! I zgódźmy się, że to przypadek, iż niemiecka produkcja zwyciężyła w niemieckim teście. Ważne jest to, że najbardziej opiniotwórczy test w Europie wykrzyczał głośno: to jest to! To jest ta opona! Bierzcie ją! I co się stało? Brali ją, a jakże!

Brali i byli bardzo zadowoleni. Bo wyszło, że rzeczywistość poparła testy. Continental ContiWinterContact TS850 to istna rewelacja na każdej drodze, a przy okazji komfortowa i cicha. Raz okazało się, że jest super, drugi raz okazało się, że jest super, dlatego musiała stać się hitem. Jej popularność to wynik wyników, czyli piękna prezentacja w testach, a dzięki nim najwięcej osób chciało jej spróbować. Jakieś 10 procent w przenośni się przejechało, ale reszta jeździ nadal.

 

Teraz tabelka, która krótko pokaże to, co czym jest niniejszy artykuł.

Marka opony Model Powód popularności
Yokohama W.drive V905 Uniwersalna, skuteczna w każdych warunkach, cicha, dość tania
Goodyear Ultra Grip 9 Idealna opona do jazdy miejskiej, bardzo dobra na drodze mokrej czy pokrytej błotem
Nokian WR D4 Najlepsza ze znanych opona śniegowa. Skuteczna nawet w najtrudniejszych warunkach
Bridgestone Blizzak LM001 Po prostu dobra opona. Powód jej popularności nie jest dla nas jasny
Continental ContiWinterContact TS850 Zwyciężczyni wszystkich najważniejszych testów, gwiazda marketingu, bardzo dobra guma

 

Podsumowanie

Jeszcze jedna rzecz. Zawsze aktualny test opon zimowych w rozmiarze 195/65 R15 dostępny jest na blogu wulkanista.pl na którym autor bardzo precyzyjnie i szczegółowo opisuje poszczególne parametry opony, według których ostatecznie zostaje wybrany zwycięzca rankingu. Należą do nich między innymi długość drogi hamowania na mokrej oraz zaśnieżonej nawierzchni, komfort czy zużycie paliwa. Testy organizowane są każdego roku, krótko przed rozpoczynającym się sezonem zimowym.

Infolinia
    • Leszek Satro
    • Michał Kamiński
Jakość usług
Copyright © Oponylux.pl 2009 - 2017, Wszelkie prawa zastrzeżone